Zerwanie więzadła krzyżowego przedniego

napisał/a: Halley 2011-10-22 22:03
Witam wszystkich !

Wykonałem rezonans magnetyczny kolana. Badanie wykazało mi "całkowite zerwanie więzadła krzyżowego przedniego". Normalnie poddałbym się operacji w trybie natychmiastowym, jednak jestem w klasie maturalnej i nie bardzo widzi mi się dłuższa przerwa np. 4 tygodnie gipsu? Nie znam się na tym, dlatego mam do Was kilka pytań (Szukałem wiele o tym w google, jednak nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.)

1. Po ilu dniach o operacji będę mógł chodzić, chociażby o kulach ?
2. Po ilu dniach/tygodniach będę mógł już normalnie chodzić (bez kul)?
3. Po ilu dniach od zabiegu będę mógł już normalnie wrócić do szkoły ?

Jak już pisałem, bardzo mi zależy na tym, gdyż jestem w klasie maturalnej. Jeżeli musiałbym np. spędzić miesiąc w gipsie to dokonam zabiegu po maturze, jednak jeżeli będzie to kilka/kilkanaście dni to wykonam zabieg szybko. Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedzi
napisał/a: ulna 2011-10-24 13:40
Witam

1. chodzić o kulach można w zasadzie już na następny dzień
2. po ok 2-3 miesiącach nie powinno to stanowić problemu
3. Teoretycznie można wrócić korzystając z kul, tylko jest to raczej średnio bezpieczne
napisał/a: Ortopedicum 2011-11-16 23:30
Rekonstrukcja więzadła krzyżowego przedniego wymaga dłuzszego czasu poświęconego na rehabilitację, więc raczej najpierw zdaj maturę a rekonstrukcję zaplanuja na wakacje. Po ok. 3 miesiącach będziesz spokojnie chodził a dalszą część usprawniania możesz robić ambulatoryjnie równocześnie z nauką.
Dobrze zaplanuj kto i gdzie ma zrobić taki zabieg.
Przygotuj się na ciężką pracę nad odbudową mięśni i czucia/równowagi.
Na pełny powrót do uprawiania sportu nie możesz liczyc wczesniej niz po 9-12 miesiącach.
ad. 1 - chodzisz na 2 gi dzień o kulach
ad. 2 - ok. 3 m-ce
ad. 3 - jw.
napisał/a: malva1 2011-11-18 12:29