Wysoki poziom żelaza

napisał/a: Moniczka55 2008-04-08 12:44
Witam
Ostatnio bardzo źle się czuję, mam zawroty głowy, ogólne osłabienie, brak koncentracji, w związku z czym lekarz zalecił wykonanie badań krwi. Okazało się, że wyniki są w normie, jedynie poziom żelaza jest podwyższony - 186, 45. Co to oznacza i czym jest spowodowane. Dodam, że przez 4 miesiące brałam Tetralysal, czy to może mieć wpływ na ten poziom żelaza?
djfafa
napisał/a: djfafa 2008-04-08 19:12
Nie jestem lekarzem ale Tetralysal to antybiotyk, więc nie sądze aby miał wpływ na poziom żelaza. Może masz zaburzenia we wchłanianiu żelaza tzn. organizm nie zużywa go tak jak trzeba. A może przyjmujesz jakieś preparaty z żelazem?
napisał/a: Moniczka55 2008-04-08 19:48
No właśnie nie przyjmowałam od dłuższego czasu żadnych preparatów (z żelazem to w sumie nigdy nie przyjmowałam) i w pierwszym momencie lekarz pomyślał, ze to może być anemia, a tymczasem okazało się, że wręcz przeciwnie... Ostatnio miałam robione badania około 2,5 roku temu - wówczas żelazo było w normie - ok. 82.
djfafa
napisał/a: djfafa 2008-04-08 20:14
Z tego co wiem to wysokie żelazo jest również przy chorobach wątroby, ale chyba na to musi Ci odpowiedzieć jakiś lekarz.
Pozdr.
napisał/a: Moniczka55 2008-04-11 02:26
Jeszcze dodatkowe pytanie, czy ktoś wie, czy taki poziom żelaza jak u mnie jest bardzo groźny, czy takie przekroczenie normy nie jest zbyt poważne.
djfafa
napisał/a: djfafa 2008-04-11 07:20
Wiesz tu chodzi o problem dlaczego on jest taki wysoki. To trzeba zdiagnozować.
napisał/a: Moniczka55 2008-04-11 10:35
Dzięki, masz rację, dziś idę z wynikami badań do lekarza, zobaczymy co dalej...
Pozdrawiam
napisał/a: Moniczka55 2008-04-13 19:44