Wrzód dwunastnicy z tendencją do krwawienia.

napisał/a: tomakeo 2011-03-22 10:33
Witam. Wczoraj po badaniu endoskopowym dostałem taką oto diagnozę. Lekarz przeprowadzający badanie mówił, że dawno czegoś takiego nie widział a pielęgniarka, która mu towarzyszyła oznajmiła, że nigdy takiego czegoś nie widziała. Zaraz wybieram się do lekarza rodzinnego po jakieś tabletki (chyba). Test na H.pylori wyszedł (+/-) co to może oznaczać ?

Nałogowo palę papierosy, a słyszałem, że nie wolno palić jak się ma wrzody. Proszę o jakieś rady, co mam jeść, co mam robić itd.

Dla uzupełnienia dodam, że mam 19 lat.
napisał/a: tomakeo 2011-03-22 12:45
Czy ktokolwiek może mi pomóc ? Jestem po wizycie u mojego lekarza rodzinnego. Dostałem 2 antybiotyki ( Duomox 1g 2x dziennie i klebax 500mg 2x dziennie) dodatkowo IPP 40 mg raz dziennie. Strasznie martwie się o swoje zdrowie, gdyż troche zaniepokoiły mnie słowa mojego lekarza. Brzmiały one tak " wrzód w każdej chwili może perforować".
napisał/a: shift 2011-03-22 12:54
Rozumiem, że lekarz poinformował cię o diecie?
Zero kawy, alkoholu, papierosów. Smażonego i słodyczy też. Posiłki często i małe.
Dostałeś zestaw leków na eradykację HP.
Palenie jak najbardziej powinieneś rzucić i to jak najszybciej - papierosy zwiększają wydzielanie kwasów żołądkowych.
No i musisz być świadom że jak poczujesz mocny, nagły ból w tych okolicach to szybko do szpitala...
Uważam też że powinien prowadzić cię gastrolog a nie rodzinny.
napisał/a: tomakeo 2011-03-22 12:58
Wizyte u gastrologa mam 18 kwietnia więc to troche czasu. Właśnie sobie postanowiłem, że rzucam palenie ! Jestem pewien, że mi się uda. Co do samej diety to nic nie wspominał. A jeśli chodzi o ból to nie wiem kiedy mnie tak ostro boli. Teraz czuję wyraźnie ból mimo zażycia IPP 40mg.
napisał/a: shift 2011-03-22 13:08