USG tarczycy, a anomalia żył szyjnych

napisał/a: anio0sia 2014-01-24 23:32
Witam serdecznie,

Piszę z wielką prośbą o pomoc w analizie wyników oraz USG, które wykryło jakieś dziwne anomalie żył szyjnych. Poszukiwałam informacji na ten temat, ale niestety nie natrafilam na podobne przypadki. Jeszcze nie byłam u endokrynologa, wizytę mam dopiero na maj. Dlatego też staram się najpierw zgłębić temat tarczycy samodzielnie, szukając odpowiedzi na wszelkie pytania na forum. Poniżej przedstawiam moje wyniki wraz z opisem badania usg.

TSH (III) 5, 33 (0, 27-4, 2)
Ft3 6, 44 (3, 10-6, 80)
Ft4 15, 12 (12, 00-22, 00)
Anty-TPO
djfafa
napisał/a: djfafa 2014-01-25 07:38
Z jakiego powodu robiłaś wyniki i USG tarczycy?
ps. Nie znam się na żyłach, więc w tym temacie nie podpowiem nic.
napisał/a: anio0sia 2014-01-25 11:08
Mam objawy niedoczynności tarczycy; wahania wagi, wypadanie włosów, nieregularne miesiączki, problemy z krążeniem, ciągłe odczuwanie zimna. Lekarz rodzinny skierował mnie na badania TSH, ale resztę zrobiłam sama, ponieważ moja lekarka raczej nie budzi mojego zaufania, a wolę wszystkiego się dowiedzieć od specjalisty. Dlatego czekam na wizytę w maju, robiac po drodze wszystkie przydatne badania. Nie chciałabym pójść do endo po 7 miesiącach czekania i zostać odesłana na jakieś dodatkowe badania, ktorych bym nie miała ;) zwłaszcza, że w mojej rodzinie jest wiele przypadków niedoczynności, część kuzynek choruje także na Hashimoto.
djfafa
napisał/a: djfafa 2014-01-25 13:06
Masz małą tarczycę i ona chyba zaczyna niedomagać. W tej chwili masz subkliniczną niedoczynność tarczycy. Na teraz jod + selen + guggulesteorny i powinno poprawić się samopoczucie i powinny ustąpić część objawów.
Dawki?
Kelp 150 mcg na dobę + ustronianka z jodem (1-1,5 l na dobę).
Selen 100 mcg na dobę.
Guggul 60-75 mg czystego extraktu na dobę.
napisał/a: anio0sia 2014-01-25 15:05
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy będę musiała zażywać hormony do końca zycia juz czy jeszcze jest jakaś szansa dla mnie?