TSH 0,001 a FT3 i FT4 norma> prosze o porade

napisał/a: monkey22 2014-04-18 14:28
Witam, zrobiłem ostatnio tsh poniewaz mama ma niedoczynnosc a tata nadczynnosc , Wynik tsh to 0.001 czyli bardzo bardzo niski.
Lekarka kazała zrobic FT3 i FT4 i wynik to ..
FT4 17,6 pmol/l ( 12-22 norma)
FT3 5,05pmol/l (3,1-6,8norma)

Wyszło że sam srodek normy .Krew była pobierana na czczo za kazdym razem a wyczytałem gdzies ze nie powinno sie pobierac na czczo. - Czy to prawda???

Jesli to nie ma znaczenia to skad takie roznice wyników.
Po wynikach na TSH lekaraka kazała brac metizol 3x1 do czasu az nie dostane sie do endokrynologa a w miedzyczasie zrobilem ST3 i ST4 i lekarka ich nie widziała..Nie brałem zadnych lekow nigdy które mialyby wpływ na wyniki.

Czy trzeba robic usg tarczycy czy jest zbedne( koszt 70 zl prywatnie i szkoda na marne wydac)

Bardzo prosze o jakies odpowiedzi bo jestem zielony w temacie tarczyc .
Dodam że moja waga stoi w miejscu 67kg od 3 lat przy 165 wzrostu.
napisał/a: monkey22 2014-04-18 16:42
dodam jeszcze ze nie pale papierosów od 4 lat.
Wódki nie pije prawie wogole, piwko tak 3-5 w tygodniu .kawy 2 dziennie, cukru uzywam łyzeczke do kawy i zielonej z cytryna:)
Pracuje fizycznie i wiadomo ze moge byc zmeczony po pracy ale jak mam wolne to czuje sie normalnie .w sezonie rower obowiązkowo nawet po pracy .
Czasem mam zmienne nastroje ( chyba jak każdy) , czasem mam stany lękowe ( chyba jak każdy) .Nie sypiam w nocy bo spi z nami małe dziecko w jednym łóżku i pomimo budzenia sie 5 razy w nocy to po wstaniu czuje sie dobrze..
Jestem nerwowy ale to od urodzenia taka natura..

Jak potrzeba coś jeszcze napisac to prosze podac co a napisze.
djfafa
napisał/a: djfafa 2014-04-18 19:19
Poczytaj:

[url_special=http://tarczyca.wieszjak.polki.pl/nadczynnosc/244645,Jak-objawia-sie-nadczynnosc-tarczycy.html:22ce5hy2]http://tarczyca.wieszjak.polki.pl/nadczynnosc/244645,Jak-objawia-sie-nadczynnosc-tarczycy.html[/url_special:22ce5hy2]