Tarczyca, testosteron

napisał/a: JedenTrzy 2013-12-03 14:39
Witam!
Mam 20 lat i 2 problemy, a mianowicie takie wyniki:
TSH 6.5 przy normie 0.4-4.0
Testosteron całkowity 344 ng/dl
Testosteron wolny 21,8 pg/ml

Norma teścia z jaką się spotkałem - 300-1000(1200) ng/dl. To norma dla 20-80 latków.

Ćwiczę na siłowni od 3 lat, mam problemy z przybieraniem masy mięśniowej. Ponadto brak mi pewności siebie, mam niską samoocenę, późno dostałem zarost na twarzy, nie przesypiam całej nocy, mam problemy z libido, nie mam porannych, nocnych wzwodów. Trudno mi się skoncentrować, mam słabszą pamięć niż kiedyś. Jestem rozdrażniony, obojętny, nie mam motywacji, mam częste huśtawki nastroju.
Jestem wolny od alkoholu i wszelkich używek, odżywiam się zdrowo - mam dietę typową pod budowę masy mięśniowej.
Byłem dziś u endokrynolog. Powiedziała, że testosteron mam w normie. Tylko ja sam nie czuję, że mam go w normie. Powiedziała, że trzeba się zająć tarczycą i jeśli zbije się ją do normy, to testosteron powinien sam się zwiększyć. Nie zauważyłem też u siebie żadnych objawów niedoczynności tarczycy. Endo na podstawie samego TSH i USG tarczycy przepisała mi Euthyrox 25 i powiedziała, żebym zrobił sobie TSH za 2-3 miesiące i jeśli wyżej wymienione objawy nie miną to zleci inne badania.
Czy rzeczywiście jest duży związek pomiędzy takim wynikiem TSH, a niskim testosteronem? Czy naprawdę muszę czekać te pieprzone 2-3 miesiące i dalej nie czuć się w 100% facetem? Co dalej robić? Myślałem, że endo poruszy to i to, ale skończyło się tylko na tarczycy i "czekaj Pan na cud".
Z góry dzięki za odpowiedzi, pomoc i sugestie.
Pozdrawiam.
napisał/a: czasemwpadam 2013-12-03 20:47