Smród

napisał/a: Bydro 2009-05-04 01:40
Witam.

Chciałbym zaznaczyć, że
1. Nie znam się na medycynie
2. Nie wiem czy to dobry dział.

Od pewnego czasu mam dosyć wstydliwy problem, otóż brzydko mi pachnie z ust.
Dzień zaczynam od umycia zębów, następnie myje jame ustną specjalnym płynem o nazwie Listerine.
Po wypłukaniu gardła wychodzę do szkoły i czuje [po 15-20 minutach!], że nie mam świeżego oddechu. Przez ok. miesiąc biorę do szkoły tictaci i inne miętusy, żeby poprawić ten zapach, ale to jest krótkotrwałe.
Dzisiejszego dnia mnie olśniło i wsadziłem sobie małego palca do gardła (po języku) poczułem gulke, która chyba się rusza. Wyjąłem szybko palec powąchałem... cuchnie. Teraz czuje, że coś siedzi mi w gardle, jestem na 90% pewien, że nie są to migdałki, które na mój gust są po bokach, a ta moja gulka ewidentnie na środku. Dodam jeszcze, że przed tym odkryciem czasami odrywało mi się (teraz wiem, że z tej gulki) małe kawałeczki mniejsze od 1/3 paznokcia. Były różnej wielkości, ale zapach był identyczny do tego na palcu tuż po wyjęciu, czyli brzydki. Czuję, że nie jest to małe, co więcej nie przesuwa się ani do góry ani w dół, boje się, że tym dotknięciem przesunąłem go niżej. Może zajmować to większą część otworu w gardle.

Teraz prosiłbym o radę, co to może być... i przede wszystkim jak to usunąć?
Chciałbym wybrać się z tym do lekarza, ale ten tydzień mam bardzo napięty...
napisał/a: dimedicus 2009-05-04 06:57
Trudno jest ocenić co to może być bez obejrzenia,równie dobrze może być to spływająca ropa z zatok a być może jest to ropny migdałek gardłowy,który z wiekiem ulega zanikowi(to co wyczułeś palcem).Jest konieczna wizyta u laryngologa,(lekarz obejrzy ,może być konieczność wykonania rtg czy wymazu z gardła) Na razie zastosuj płyn do płukania Azulan(3-4 x dziennie,bez recepty,łyżeczka na 1/2 szklanki letniej wody)ale należy płukać gardło a nie tylko usta.Do laryngologa jest wymagane skierowanie od lek.Ogólnego.
napisał/a: Bydro 2009-05-04 18:08