Rozregulowane TSH w ciazy (FT3, FT4 w normie) czym to grozi?

napisał/a: elzi1234 2007-12-13 12:20
Hej,
mam niedoczynnosc tarczycy od wielu lat. Lecze ja i do tej pory mialam wszystkie wyniki badan na tarczyce w normie. (Przed zajsciem w ciaze) Obecnie jestem w 8 tyg. ciazy i mam obawy, poniewaz rozregulowalo mi sie TSH. Moje wyniki sa nastepujace: FT3 = 4,56 (w normie), FT4 =15 (w normie), TSH = 7,59!!!! poza norma!. Badania robie obecnie bardzo czesto i jestem pod opieka lekarza.
Obecnie lekarz kazal mi zwiekszyc dawke leku (hormonu tarczycy) na 125mg. Ale mam obawy, czy moje rozregulowane TSH ma negatywny wplyw na ciaze? Jak dlugo musi byc TSH rozregulowane, zeby przynioslo negatywne skutki na plodzie?. (Czy prawda jest, ze najwazniejsze w ciazy jest FT3 i FT4? - Jezeli tak, to mnie to uspokoi.).
Dodam jeszcze, ze przed 5 laty poprzez jeszcze wowczas nieleczona niedoczynnosc poronilam ciaze. Wowczas dowiedzialam sie tez, ze mam niedoczynnosc i od tej pory ja leczylam. Moja coreczke (druga ciaze) urodzilam szczesliwie 3 lata temu. Podczas tej drugiej ciazy wyniki badan mialam w normie. Ale teraz w 3 ciazy, mam powazne obawy, pamietajac przezycie z 1 ciazy. Pozdrawiam, Elzi.
napisał/a: KATERINA 2007-12-13 23:34
elzi1234 napisal(a):Hej,
mam niedoczynnosc tarczycy od wielu lat. Lecze ja i do tej pory mialam wszystkie wyniki badan na tarczyce w normie. (Przed zajsciem w ciaze) Obecnie jestem w 8 tyg. ciazy i mam obawy, poniewaz rozregulowalo mi sie TSH. Moje wyniki sa nastepujace: FT3 = 4,56 (w normie), FT4 =15 (w normie), TSH = 7,59!!!! poza norma!. Badania robie obecnie bardzo czesto i jestem pod opieka lekarza.
Obecnie lekarz kazal mi zwiekszyc dawke leku (hormonu tarczycy) na 125mg. Ale mam obawy, czy moje rozregulowane TSH ma negatywny wplyw na ciaze? Jak dlugo musi byc TSH rozregulowane, zeby przynioslo negatywne skutki na plodzie?. (Czy prawda jest, ze najwazniejsze w ciazy jest FT3 i FT4? - Jezeli tak, to mnie to uspokoi.).