rak jelita grubego u młodej osoby

napisał/a: martysia2307 2014-04-06 17:54
Witam mam 22 lata i od dłuższego czasu mam problem z bólem brzucha. Zaczeło sie w lutym gastrolog stwierdził zapalenie żołądka i brałam przez 3 tygodnie leki: nolpaze, raniegast, metoclopramid. Ból zmalał ale gdy odstawiłam leki znów sie nasilił. Zmieniłam wiec lekarza i ten stwierdził u mnie refluks jednak leki nadal nie pomagają mam objawy takie jak; ból brzucha zazwyczaj po zjedzeniu, odbijanie, przelewanie w brzuchu, czasami śluz w kale. Ponadto wyczuwam po prawej stronie pod żebrami dużą wypukłość ok.7cm na długość. boję się ze jest to guz na jelicie grubym. Czasem boli mnie w tamtym miejscu, ale sama wypukłość przy naciśnięciu nie boli. mialam robione usg lecz wykazało ze wszystko jest w porządku. obawiam sie jednak, ze usg moze nie wykazywac guzów na jelicie czy polipów, ale nie jestem pewna:( Lekarz, któremu o tym mówiłam zbadał mnie i powiedział że nic nie wyczuł, jednak on badał mnie na leżance, ja tą wypukłość wyczuwam tylko jak stoje lub siedze. powiedzialam o tym lekarzowi lecz to zbagatelizował. bardzo sie martwie, czy to moze byc rak jelita grubego?? :( czy taki duzy guz na jelicie bylby widoczny na usg?? bardzo proszę o poradę :(
napisał/a: Ell 2014-04-07 09:41
Bardzo, bardzo watpliwe, zeby to byl guz, raczej np gazy w jelicie.
Jak tak czytam, to wiele osob wyczuwa taka wypuklosc, nawet ja ja mialam i zawsze wychodzi, ze to sa gazy.

moze byc to jak najbardziej ibs. Zrob sobie moze jeszcze badanie kalu.
Jesli nadal bedziesz sie martwic to jedynie wyjasnia badania endoskopowe.
napisał/a: martysia2307 2014-04-08 13:59
bardzo dziekuje za odpowiedz. badanie kału już robiłam: na obecnosc pasożytów (2razy) i grzybów - nic nie wykazały. Morfologia, badanie moczu, OB i CRP w normie. Udałam się jeszcze do jednego gastroenterologa, która zleciła mi kolonoskopie i gastroskopie, jednak dopiero 28 maja... Zauważylam jeszcze u siebie powiekszone węzły chłonne pachwinowe :(