próchnica zębów u dwulatka

napisał/a: ANETUSIA 2012-02-21 16:08
witam mój synek ma dwa latka i popsuły mu się zęby byłam u stomatologa u z nim to powiedział że źle myje mu ząbki.ja mam pytanie bo słyszałam że stosuje się żel przeciw próchnicy ale trzeba trzymać dietę proszę mi napisać na czym polega ta dieta i czego nie dawać dziecku do jedzenia oprócz słodyczy i cukru
napisał/a: viki71 2012-02-22 17:59
Nie znam się na dietach ale co do stałosci zębów to wiem,że wiele daja geny.Jesli odziedziczył słabe zęby po którymś z rodziców to wiele zrobic sie nie da.Co do mycia zębów,trzeba było poprosic aby dentysta zademonstrował,jak prawidłowo czyścic zęby dziecku.Na następna wizytę weś dziecka szczoteczkę i popros o demonstrację.Zęby mleczne musisz dziecku leczyć,bo jesli trzeba będzie je zbyt szybko usunąć,może się zmienic układ zębów w buzi.Kiedy wyrosna mu zęby stałe,lakuj zęby od czwórki do siódemki.Lakowanie bezpłatne było do 6 roku życia a teraz nie wiem.Warto jednak po tym czasie odżałować trochę kasy i lakować płatnie,bo potem nie zbiera sie pokarm w bruzdach zęba i zęby sie tak nie psują.Zapytaj dentystę o żel z fluorem,żeby dostarczac zebom więcej fluoru.Ponieważ dziecko jest małe,dlatego tylko dentysta może powiedzieć,jaka pasta,czy żel i ile tego stosować(np.raz w tygodniu).
napisał/a: Madchen 2012-03-08 12:53
ANETUSIA napisal(a):witam mój synek ma dwa latka i popsuły mu się zęby byłam u stomatologa u z nim to powiedział że źle myje mu ząbki.ja mam pytanie bo słyszałam że stosuje się żel przeciw próchnicy ale trzeba trzymać dietę proszę mi napisać na czym polega ta dieta i czego nie dawać dziecku do jedzenia oprócz słodyczy i cukru


Zęby się psują od niedoborów wapnia, niewłaściwego jego wchłaniania. Stąd odpowiednia dieta - bogata w wapń i uboga w cukry. Dieta w zasadzie podobna do tej, którą stosują ludzie cierpiący na osteoporozę.
napisał/a: kordent 2012-03-09 15:31
Witam