Problemy z pamięcią

napisał/a: kasiaborowczak 2014-08-11 13:01
Mam 24 lata i studiuję biologię. W przyszłości mam być nauczycielem. Mam duże problemy z koncentracją, wielką trudność sprawia mi myślenie, czasem nawet o prostych rzeczach. Gdy próbuję rozwiązać jakiś problem mam z tym ogromne trudności. Zauważyłam, że podczas pisania sms, na komputerze, czy na kartce omijam pojedyncze litery albo przestawiam je. Mam duży problem z wysławianiem się i znalezieniem odpowiednich słów, nie wiem jak wyrazić swoje myśli, zapominam znaczenia prostych słów, ciężko mi skupić myśli, żeby złożyć poprawne i sensowne zdanie, ciężko mi rozmawiać ze znajomymi, bo wtrącam czasami zdania, które nie dotyczą tematu i jest to poza moją kontrolną .Mam także problemy z zapamiętywaniem i potrzebuję więcej niż inni czasu na przyswojenie materiału do zapamiętania, zapominam o czym ktoś mi mówił poprzedniego dnia lub na ubiegłych zajęciach, a nawet przed chwilą. Zapominam, że obiecałam coś chłopakowi, że miałam coś zrobić. Siadając do komputera zapominam, co chciałam sprawdzić, idąc do kuchni zapominam po co tam szłam.
Zauważam również problemy z koncentracją czy też pamięcią krótkotrwałą. Początkowo były to problemy na tyle błahe, że przypisywałem im miano roztargnienia. Z czasem staje się to bardzo uciążliwe - pojawiły się problemy z koncentracją, co utrudnia mi funkcjonowanie na uczelni. Podczas rozmowy nie pamiętam, że rozmawiałem o czymś co zostało poruszone dosłownie 2 minuty wcześniej. Czasami mówię krótkie zdanie i w jego połowie nie wiem o czym chciałam powiedzieć. Dużą przykrość mi sprawia fakt, że nie pamiętam ważnych momentów w życiu: matury, osiemnastki, wakacji. Przeraża mnie to, bo chciałabym pamiętać takie rzeczy. Doprowadza mnie to czasami do płaczu. Nie czuję się sobą.