Problemy z koncentracją

napisał/a: buka96 2013-03-07 22:03
Jestem uczniem 1kl liceum, od początku wrzesnia czuję się źle. Mam straszne problemy z koncentracją, zapamiętywaniem, uczeniem się. Mam rozregulowany zegar biologiczny, w dzień jestem śpiący, ospały, przemęczony, w nocy zazwyczaj nie mg zasnąć, zapominam najprostszych wyrazów, z trudem przychodzi mi zapamiętanie czegoś, przez te wszystkie objawy wpłynęło to znacząco na moją naukę i przede wszystkim na moje zycie towarzyskie, zacząłem przez to nawet unikać spotkań, kontaktu z ludźmi itd. Czy możliwe, że jest to coś w rodzaju depresji sezonowej? Jeśli tak, to kiedy mi przejdzie?
napisał/a: aazz7 2013-03-08 20:09
Witam
Myślę, że warto przyjrzeć się swojej organizacji dnia i diecie. Mam namyśli racjonalne godziny chodzenia spać, wstawania (nie leżenie w łóżku do 12 w sobotę), zadbać o coś co nazywają higieną pracy umysłowej, czyli odpowiedniej ilości aktywnego wypoczynku i racjonalnej nauki. Może warto zmienić metodę uczenia się, dzielić materiał na mniejsze części itd itd. W diecie wiecej warzyw owoców i kwasu Omega 3, można dołożyć ten w pigułkach. Wiosna idzie więc może to być związane ze zmianą pory roku. Jeśli problemy nie ustąpią warto zrobić badania, choć zwykłą morfologię i zobaczyć czy tam nie znajdziesz przyczyn.
Uszy do góry
napisał/a: trynek 2013-03-29 14:17
Również jestem zdania, że główny wpływ na to ma dieta i nieregularna ilość snu (np. w ciągu tygodnia po 5-6 godzin, w weekendy po 10-12). Tak sądzę, bo sam tak funkcjonowałem przez długi czas w czasie liceum i studiów i wiem, że to rozregulowuje organizm. Staraj się spać w miarę tak samo długo i jeść regularne posiłki. Możesz też sobie kupić jakiś suplement diety, bo pewnie masz niedobory witamin i minerałów. Dobry jest np. Actibion, bo dodatkowo wspomaga koncentrację i pamięć
napisał/a: weiner 2013-03-29 22:24