Problem z porannym wydalaniem

napisał/a: ewelina_k 2006-09-06 08:41
Mam problem, który zaczął się już 2 lata temu. Byłam na kilkudniowym konkursie muzycznym. Jadłam razem z wszystkimi w stołówce. Nie wiem czy ma to bezpośredni związek z pokarmem, ale od kiedy zaczęłam tam jeść ich plastikowe jedzenie zaczęły się u mnie rozmaite problemy. Bóle brzucha (przepraszam, że nie powiem konkretniej, ale nie znam się za bardzo na tym...), tzw. "wiatry", problemy z wydalaniem... Najbardziej dokucza mi ten ostatni, bo aż do dziś nie mogę się rano normalnie załatwić, chociaż staram się wspomagać różnymi herbatami (np. czerwoną), Activią czy choćby kawą. Wcześniej nawet nie zauważałam, kiedy to się wszystko dzieje, wydalałam regularnie co rano lub co dwa dni. Nie było by problemu, gdyby nie to, że jeśli się rano nie załatwię, to po 2-3 godzinach dostaję tzw. "wiatry", przez co niezbyt komfortowo czuję się przy innych W wakacje nie było z tym problemu, bo wydalałam na przykład po południu, a teraz - w trakcie roku szkolnego - jest zupełnie inaczej. Podczas lekcji z sali wychodzić nie wolno, a przerwa... Brudne zatłoczone toalety + jedynie 10 minut na wszystko... Nie mam pojęcia co robić w tej sytuacji. Może jakaś dieta, leki, cokolwiek Błagam o radę, bo z każdym dniem jestem coraz bardziej załamana tą sytuacją i nawet nie potrafię spojrzeć na to z boku. A matka ciągle krzyczy, że na siłę coś wymyślam, żeby tylko nie iść rano do szkoły Proszę, pomóżcie jak najszybciej
napisał/a: _Paula_ 2006-09-06 16:50
Ureguluj czas oddawania stolca, co rano dłużej przesiaduj w toalecie. Musisz po prostu wstać nieco wcześniej niż zazwyczaj. Zmuszenie organizmu do regularnych wypróżnień ułatwi czasowe przyjmowanie środków przeczyszczających, takich jak herbatka z senesem, Xenna. Odstawiaj je natychmiast, gdy organizm na powrót przyzwyczai się do stałej pory wypróżniania się.