petarda a utrata słuchu

napisał/a: eccehomo 2010-08-02 01:29
Witam.
Proszę o poradę. Jeździłem sobie późnym wieczorem na rowerze (w momencie zdarzenia jechałem bardzo wolno, prawie że stałem), gdy nagle z przejeżdżającego samochodu ktoś wyrzucił sporą petardę wprost pod moje koła. Odjechałem kawałek, lecz nie zdążyłem oddalić się za daleko (może 4 metry). Petarda wybuchła (hałas był słyszalny w oddalonym o 1 km komisariacie) i poczułem jakby w prawym uchu wytworzyło się wyższe ciśnienie, nie piszczało ale słuch taki przyćmiony. Piszę tego posta 3 godziny po zajściu, a ucho wciąż mnie lekko boli. Jestem muzykiem i martwię się, że mogło dojść do lekkiej utraty słuchu. Czy moje obawy są słuszne?
Proszę o szybką odpowiedź,
Eccehomo
napisał/a: gregory_house 2010-08-02 12:25
Myślę że dobrym rozwiązaniem było by pójście (o ile to możliwe) do laryngologa zamiast pisać ten post. Mogło dojść do jakiegoś lekkiego uszkodzenia, bo z opisu myślę że to była petarda typu "achtung" czyli taka około 20 cm długości, tak? One są niebezpieczne. Wskazana jak mówiłem wizyta u laryngologa.
napisał/a: eccehomo 2010-08-02 17:15
Dziękuje Ci za odpowiedź. Tak jak radziłeś, byłem dzisiaj u lekarza. Jednak niewiele się dowiedziałem - mam zaczerwienioną błonę bębenkową oraz boli mnie trąbka (mam ból w środku ucha który schodzi w dół do gardła - lekarka powiedziała, że to trąbka). Dostałem skierowanie na badanie słuchu - po tym badaniu dowiem się mam nadzieje, czy straciłem, a jeśli tak to w jakim stopniu swój słuch. Oby się okazało, że wszystko wróci w 100% do normy....
napisał/a: gregory_house 2010-08-03 12:17
Aha. Jest jeszcze audiometria (badanie słuchu) online, można sprawdzić tu> [code:ir8kn7sg]http://www.e-audiologia.pl/index.jsp?stan=instalacja_javy_demo[/code:ir8kn7sg] Po czym na dole pod ramką są linki do sprawdzenia jaką ma się wadę słuchu, czy w ogóle się ją ma. Polecam, to chyba najlepsze takiego typu internetowe badanie.
napisał/a: eccehomo 2010-08-03 12:34