Osobowość schizoidalna ?

napisał/a: Ad Liquid 2009-05-15 12:37
Mam 21 lat, jestem studentem. Może zacznę od tego, że zawsze (od kiedy tylko pamiętam) zagłębiałem się w to co się dzieje z moją psychiką, osobowością i charakterem. Dochodziłem do różnych wniosków, ale jakoś sam nie mogłem się do któregokolwiek z nich przekonać. Mam łagodne usposobienie... Pewnej nocy leżąc godzinami i przewracając się z boku na bok postanowiłem zrobić notatkę typu "czym różnie się od rówieśników". Przesiedziałem noc, aż do świtu tworząc tę notatkę. Z niej mogłem wywnioskować, że :jestem samotnikiem i o dziwo dobrze się z tym czuje. Większość rzeczy, które wykonuje nie sprawia mi przyjemności. To tak jak gdybym wmawiał sobie, że to co robię sprawia mi przyjemność, albo "musi ją sprawiać". Temu zawsze towarzyszy pogłębiająca się hm... apatia. Chyba przez to, że nie potrafiłem wyrazić swoich uczuć, nie mogłem nigdy zdobyć zaufania kolegów. Nauczyciele ciągle powtarzali mi, abym nie był taki flegmatyczny. Szczególnie jedna matematyczka zwracała na tę moją "cechę" sporo uwagi. Z roku na rok coraz mniej obchodziło mnie to jak inni mnie postrzegają, aż w końcu zacząłem zrywać wszelkie kontakty. Osobiście stosuje dla siebie klasyfikacje znajomości, a wygląda ona tak: Przyjaciel, kolega, znajomy, osoby których nie chce znać. Obecnie nie mam przyjaciół, znajdzie się (może) kilku kolegów, kilku znajomych i cała horda osób, które mnie nie znoszą. Bywały sytuacje, w których oskarżałem osoby o coś czego nie zrobiły. Do tego szukałem na siłę dowodów, które (kto wie) nie istniały? Urojenia ? Mógłbym wypisać 100-tki przykładów nietypowego zachowania z mojego życia, ale nie sądzę aby oto tu chodziło.