odleżyny

napisał/a: kamek999 2011-12-25 22:15
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem zszokowana bezmyślnością i bezstresowym podejściem do zdrowia mojej pewnej znajomej.
Kobieta ma męża, pan owy od ok 5 lat leży na łóżku i się nie ruszą z powodu choroby neurologicznej której nazwy nie znam. Nie jestem lekarzem ani nawet pielęgniarką, zwykłym człowiekiem interesującym się wszystkim, dlatego też może się okazać, że zwyczajnie przesadzam, ale do rzeczy:
na kostce owego pana od ok miesiąca jest odleżyna, początkowo była mała, dzisiaj gdy ją zobaczyłam - nie wierzyłam własnym oczom, głęboka na ok1,5 cm ale rozeszła się po całym \*boku \* stopy. widoczny biały nalot, przyjrzałam się jej bliżej- uważam, że widzę odsłoniętą kość...opiekunka smaruje to jakąś maścią i robi opatrunki ze zwykłych opatrunków jałowych, ale to się rozrasta. Kobieta starsza, z wioski, na moje pytanie, czemu nie wzywa karetki (stan odlezyny pogorszył się podobno bardzo w ciągu 2ch ostatnich dni) odpowiada, ze i tak nic nie powiedzą bo takie odleżyny leczy się rok.
Oglądałam zdjęcia na internecie i z opisów mogę wywnioskować, że to 4 stopień odlezyny, martwię się o stan pana, a okropnie jest wiedzieć, ze kobieta to bagatelizuje..
tutaj moje pytanie- czy od momentu gdy odlezyna obejmie kość, wiadomo ile czasu upłynie zanim pojawi się ogólne zakażenie organizmu? rana śmierdzi i sączy się z niej coś...czy nalezy działać szybko i zdecydowanie, czy rzeczywiście jest to jakie schorzenie, które wymaga czasu?
czy istnieje możliwość, że sąsiad zwyczajnie umrze od tej rany? dodam, ze stan pana zawsze był ciężki, ale od czasu kiedy pojawiły mu się odleżyny jeszcze bardziej się pogorszył- ciągle śpi, jest osłabiony (wczesniej tez spał w ciagu dnia bardzo dużo, ale ogólne wrażenie jest takie, ze teraz jest kompletnie osłabiony). dodam też, ze z mojego opisu moze wynikać, ze kobieta się nim nie opiekuje, ale tak nie jest- robi dokłądnie to, co zaleca miejscowa nie ciesząca się dobrą opinią lekarka.