Gruczolak nadnercza

napisał/a: paulinasawiak 2011-10-03 18:03
Witam jakis czas temu mialam robia tk i wykazala ona gruczolaka nadnercza 1cm... do tej pory po za tym ze tylam zaburzeniami miesiaczkowania... i ogolnym zlym samopoczuciem nie mialam zadnych problemow... a ostatnio w przeciagu miesiaca schudlam 12kg i odczuwam dosc mocny bol w okolicy tego nadnercza... czy powinnam sie zaniepokoic tymi objawami??? dodam jeszcze ze jestem zagranica i niestety moje badania itp sa dorazne ...mialam kilka roznych badan ale 17keteosterydy wydawane w doba zbiorka moczu mialam 22mg/24godz co spowodowalo ze dostalam skierownie na tk.
Bardzo prosze o jakas porade gdyz nie wiem czy nie powinnam jednak wrocic do polski
napisał/a: fahima 2011-10-03 23:57
nie jestem lekarzem ale moja dobra rada udaj sie do dobrego endokrynologa. Troche Ci nakresle temat. Musisz sie pilnie skontaktowac z lekarzem poniewaz jak masz gruczolaka na nadnerczach to on moze powodowac wytwarzanie w nadmiarze roznych hormonow. I tu sa rozne rodzaje tych guzow i moga one powodowac np

1. wzrost kortyzolu bo go produkuja i wtedy masz typowe objawy choroby cushinga ( o tym poczytaj w necie)

2 guzy produkujace aldosteron - oslabienie zmeczennie i czeste oddawanie moczu to objawy

3 raki nadnerczy ( przewazanie sa do duzych rozmarow guzy)

Jest kilka opcji jest tez tak, ze ten guz niczego nie produkuje. Duzo guzow, ktore sa male i przypadkiem wykryte niczego zlego nie pwoduja i sie je zostawaia do obserwacji ale jesli Ty piszesz ze masz jakies objawy ( chudniecie i zle samopoczucie ) to trzeba zrobic tak :

1. udajesz sie do lekarze endokrynologa
2 on zleca badanie krwi i moczu ( zeby zobaczyc czy ten guz produkuje jakies hormony)
3 jesli produkuje to robi sie dokladne MRI zeby wiedziec gdzie on dokladnie jest polozony i sie usuwa laparoskopowo guza

Na razie nie ma co sie martwic na zapas ale nie mozna tego zbagatelizowac.