Depresja, nerwice, może wszystko na raz?

napisał/a: Alanizi 2013-08-15 16:23
Witam.
Na początek powiem, że nigdy nie byłam u psychologa, chyba że jako dziecko - i wszystko było dobrze. Problem chyba zaczął sie w okresie dojrzewania, około 15 lat. Wtedy pojawiły się pierwsze myśli samobójcze, pierwsze próby. Uznawałam że to przez hormony, zmianę wyglądu, ogólnie dorastanie. Teraz mam 23 lata i problem jest na tyle duży że nie potrafię funkcjonować. Nie wiem jak mam się zachowywać na uczelni (studiuję), nie potrafię dopasować się do ludzi. Co jakiś czas z większym lub mniejszym nasileniem powracają myśli samobójcze. Czasem jestem bliżej śmierci, czasem dalej. Byłam w szpitalu po przedawkowaniu leków. Rozmawiałam z psychologiem - uznano że to ciężka reakcja na stres. Ale fakt że nie powiedziałam całej prawdy. Boję się pójść na uczelnie, boję się styczności z ludźmi, którzy tylko czyhają na to żeby mi wbić nóż w plecy. Ten lęk to nie jest mój wymysł, ludzie na moim kierunku to prawdziwe mędy. Nie radzę sobie z tym. Poza tymi stanami jestem strasznie zdenerwowana. Wszystko mnie drażni. Potrafię krzyczeć na innych bez powodu.
Ostatnio zauważyłam też że nie potrafię się skupić. Coraz wiecej "złych" myśli mnie nachodzi i one wypełniają całą moja przesteń tak że nie potrafię się uczyć.
Przez innymi gram - udaję że nic się nie dzieje. Nawet się uśmiecham, ale w moim wnętrzu jest ruina.

Najlepiej byłoby zmienić studia... ale został mi rok. I moim marzeniem zawsze było aby go skończyć, tylko przez ludzi nie daję już rady. Jakby wszyscy zmówili się aby mnie wyeliminować.

Czy istnieją jakieś leki, jakaś rada, coś co pozwoli mi być silniejszą, wyzbyć się myśli samobójczych i zacząć normalnie funkcjonować?
napisał/a: eee91 2013-11-08 23:48