Czy to już nerwica?

napisał/a: czarnulla 2017-03-03 18:38
Witam, mam pewien problem z którym zmagam się od ponad 2 miesięcy. Mam 21 lat, jestem studentką. Ogólne nie mam stresów w życiu, nie miałam styczności również z traumatycznymi przeżyciami. Szczęśliwa rodzina, dużo świetnych przyjaciół, fajny chłopak. Wszystko idealnie. Jedynym problemem stał się fakt, że zawsze byłam skłonna do zamartwiania się.. przeważnie o zdrowie swoje bądź najbliższych lub o to, co ludzie o mnie myślą (wiem, głupota). Uczucia te nasilały się głównie w okresach jesienno-zimowych, a z nadejściem wiosny ustępowały. Lecz w tym roku stało się inaczej. Przed rozpoczęciem roku lęki narastały. Panicznie bałam się, że mam raka bądź choruje na stwardnienie rozsiane. Szukałam informacji w internecie. Tak samo paniczny lek ogarniał mnie gdy wyobrażałam sobie ze moja mama cieżko zachoruje lub ze tata dostanie zawału. Te myśli pojawiające sie znikąd paraliżowały mnie w ciągu dnia lub budziły w nocy ogromnie zestresowana. Mogę uznać to za początek mojego stanu. Nie miałam ataków paniki czy strachu przed wyjściem do ludzi. Wręcz przeciwnie chciałam wychodzić do ludzi aby w samotności nie zadręczać sie myślami. Dodam również ze w tym roku zamieszkałam na studiach z osobami z którymi praktycznie nie mam kontaktu wiec po powrocie z zajec jestem strasznie przygnębiona i osamotniona co sprzyja rozwojowi negatywnych myśli, ktore momentami były przerażajace (strach przed samobójstwem bądź znienawidzenie mojego chłopaka). Na początku stycznia dopadł mnie stan w którym nie mogłam jeść i odczuwałam ciągły stres (ścisk w żołądku). Trwał on jakis tydzień. Miałam obniżony nastrój i często płakałam nie znając przyczyny. Dodatkowo pojawił sie stan odrealnienia... jakbym wypiła dwa piwa (codziennie-lekka "bania"). Trwał on cały czas, nie mogłam sobie z nim poradzić. Najgorszy jest fakt ze trwa on do dzis. Biorę czasem jakies leki uspokajające jeśli niepokój sie nasili. Podejrzewam ze to nerwica, ale nie jestem pewna.