Czy mam zespół Marfana?

napisał/a: Lilianka1 2014-08-17 17:38
Witam, po przeczytaniu artykułu stwierdziłam że mogę mieć zespół Marfana. Prosiłabym o przeczytanie opisu moich dolegliwości i ocenienie sytuacji. Nie wiem nawet do kogo się z tym zwrócić. 

*Jestem 23 letnią studentką. Mam 175/6 cm wzrostu. Od zawsze byłam najwyższą osobą w szkole. Jestem też bardzo szczupła, noszę rozmiar S i ważę 51 kg. 

Układ kostny i stawy 
*Mam bardzo wiotkie stawy i aradnodaltylię palców rąk i nóg. Od zawsze były one wyjątkowo długie i chude ze zgrubiałymi stawami. *Są one mocno wiotkie, mogę nimi robić wiele rzeczy. Kiedy chcę zamknąć dłoń i zakryć kciuk, wówczas kciuk wystaje jeszcze na ponad 2 cm. *Mogę również bez żadnego wysiłku kciukiem dotknąć kości promieniowej. Mogę "zatrzymać palce" w zgięciu w każdym stawie (także paliczków dalszych). Mogę też odchylać palce u nóg do siebie. Moje stopy są bardzo długie i chude a kiedy podniosę palce do góry, stopa wygląda jak litera S. Mam bardzo długie ręce oraz nogi, są nieproporcjonalnie długie, rozpiętość rąk mierzy 181 cm. Mam długą pociągłą twarz, wąski nos z garbkiem. Kiedy byłam w podstawówce przed założeniem aparatu stałego, powiedziano nam że mam zbyt małą szczękę i nie zdoła ona zmieścić wszystkich zębów, wiec wyrwano mi 3 zęby stałe. Mam również chyba dosyć wysokie i wąskie podniebienie. 

Oczy
We wczesnym dzieciństwie moje prawe oko nagle zaczęło mocno *zezować z powodu tego że miało one silną wadę (około + 12 chyba). Wada ta została operacyjnie skorygowana i wyleczona do 0 kiedy miałam 8 lat. W okresie tym również miałam *platfusa (stopy skierowane do wewnątrz), oraz duże *skrzywienie boczne kręgosłupa. Jednak poprzez wieloletnie ćwiczenia, już jestem prosta. Jednak od około 3 lat zaczyna znowu psuć mi się wzrok i wydaje mi się że zezuję. Noszę soczewkę na prawym oku +4 i jestem dalekowidzem. Czasem chodząc lub wstając wypada mi ze stawu kość udowa (chyba).