Ciąża w czasie okresu

napisał/a: SaraKJ 2013-11-14 11:31
Witam serdecznie!

W tym miesiącu rozpoczęłam współżycie z moim partnerem w dni nieplodne oraz w czasie okresu przy zastosowaniu metody "stosunku przerywanego". Dni niepłodne obliczam za pomocą "kalkulatora". Moje miesiączki są regularne (28 dni), przy czym ostatnia pojawiła się dwa dni wcześniej (bardzo rzadko zdarzają mi się przesunięcia). Nie jestem bardzo młodą kobietą, ale nie mam wielkiego doświadczenia seksualnego. Bardzo długo żyłam w wstrzemięźliwości ze względów światopoglądowych, chciałam zbliżyć się do partnera, którego bardzo pokocham i tak sie stało. Rozmawialiśmy o niepewności stosunku przerywanego, ale i nasze obawy nie były wielkie ze względu na te dni niepłodne i okres. Ja jednak zaczęłam szukać różnych informacji, czytać masę dyskusji na forum, opinii lekarzy... wszystkie były różne, skrajne i spowodowały panikę.
Po "seksie przerywanym" w dni niepłodne dostałam okres (ten dwa dni wcześniej), natomiast teraz żyję w ciągłym napięciu, czy nie zaszłam w ciążę przez seks w czasie miesiączki (cały czas- stosunek przerywany).
To forum jest pierwszym spośród tych, które widziałam, gdzie piszą konkretni ludzie i odpowiadają fachowcy, dlatego zwracam się z prośbą o odpowiedź na mój wspis: czy można zajść w ciążę w czasie okresu?
Pozdrawiam.
napisał/a: calawtrawie 2013-11-14 18:06
Stosunek przerywany to, jak pewnie wiesz, nie najlepsza metoda zabezpieczania się. Warto pomyśleć o innej. Prosta przyczyna - dni płodne mogą się przesunąć z różnych powodów: stres, choroba, zdenerwowanie, zawirowania hormonalne itp. Ale nie o tym miało być.

Z opisu Twego wynika, że nie jest możliwe, abyś zaszła teraz w ciążę. Była miesiączka, ciąży brak. Jak jesteś bardzo niepewna, zrób test, ale wg mnie jest bez sensu.
napisał/a: SaraKJ 2013-11-14 18:53
Dziękuję bardzo za odpowiedź!