Burczenie i przelewanie się w żołądku

napisał/a: gregor8140 2009-05-26 20:10
Mam taki problem, odczuwam często silne przelewanie w żołądku normalnie reakcja jest jakby miały zraz być gazy, tylko że wszystko rozkłada się w żołądku (chyba żołądku bo bulgotanie odczuwam w lewej stronie brzucha) i efektem są bardzo silne bulgoty jest to bardzo kłopotliwe i zawstydzające szczególnie w towarzystwie. Nie wiem od czego to jest, czasami jest silne czasami nie ma wogóle, czy może byc to od stresu?? nie jest to zależne od tego czy jestem najedzony czy też nie, tak wogóle jestem osoba z z nadwagą, czy ma to duży wpływ na te reakcje?? Dochodza do tego częste wzdecia brzucha szczególnie rano. Mam 24 lata jestem studentem więc mój tryb życia nie jest zbyt regularny, ale bez przesady alkohol jest w niewielkiej ilości nie jadam zadnych fast foodoow ani też nie zazywam żadnych używek.
napisał/a: dimedicus 2009-05-26 22:19
Jak sądzę żadnych badań gastrologicznych nie przeprowadzono również usg brzucha czy badanie krwi.Objaw wskazuje na podejrzenie IBS(Zespół jelita drażliwego) na co mają wpływ między innymi stres,złe żywienie(również nie regularne i nie odpowiednie)nieprawidłowa perystaltyka jelit(nic nie wspomniałeś o wypróżnianiu)szybkie jedzenie i w pośpiechu(połykanie powietrza)Wskazana dieta lekkostrawna,bez smażonego i tłustego,bez słodkości i potraw wzdymających(są potrawy zalecane i zabronione)Wskazana wizyta u gastrologa(skierowanie od ogólnego)Samemu należy wdrożyć do spożycia więcej błonnika(Humavit Multi Błonnik czy ColonC,dostępne bez recepty)na gazy stosować np Espumisan(4-8 kapsułek 3xdzn i w zależności od potrzeby )lub inne jak Espumisan, Disflatyl,Gastrosil, Manti.Dużo pić(2 l ale nie gazowane),posiłki często ale w małych ilościach 5-6xdzn.Więcej można poczytać na forum wystarczy wpisać IBS w wyszukiwarce na forum.W razie wątpliwości proszę pytać
napisał/a: gregor8140 2009-05-26 22:45