Alkohol. Śmierć komórek nerwowych. Odbudowują się?

napisał/a: Czekam 2009-04-22 22:12
Witam

Od razu chcę przeprosić za prosty język. Nie znam się zbytnio na medycynie więc pytanie będzie dość dziwnie sformułowane, ale mam nadzieję, że zrozumieją Państwo o co mi chodzi.


Otóż podobno alkohol zabija/niszczy komórki w mózgu. Czy zaprzestanie picia alkoholu i odpowiednie odżywianie spowoduję ich odbudowę? Czy podczas picia alkoholu bezpowrotnie niszczy się komórki w mózgu? Czy można coś na to zaradzić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
napisał/a: cyberh 2009-04-23 20:22
o ile dobrze mi wiadomo neurony nie ulegają regeneracji ale zalezy wszystko ile kto pił. jezeli alkoholik rzuca picie to niestety ale nigdy nie osiągnie takiej sprawności umysłowej jaką miał zanim zaczął pić. jeśli natomiast ktoś pił przez 3 lata nie za dużo nie za mało [np. przed matura] to raczej nie ma czego sie obawiac.
napisał/a: Czekam 2009-04-23 21:36
To fatalnie :(

Świadomość, że każde spożycie alkoholu bezpowrotnie "połupiło mnie" nie jest wesołą wiadomością. No ale cóż, za błędy się płaci. Szkoda tylko, że aż taką wysoką cenę.

Dzięki za odpowiedz .

Pozdrawiam
napisał/a: Czekam 2009-04-23 21:47
* "pogłupiło"
napisał/a: VeniVidiVici 2009-04-25 20:03
Wiesz ile procent swojego mózgu używasz na codzień? Nie? No to mówię że ok. 2-3%. Gdzieś czytałem artykuł ,że ruski obliczyli ,że aby zniszczyć wszystkie NIEPOTRZEBNE komórki musiałbyś tankować kilka litrów wódy dziennie. Groźniejsze jest uzależnienie i zniszczenie sobie życia.
napisał/a: cyberh 2009-04-25 20:14
co nie oznacza, ze alkohol nie powoduje zmniejszenia sprawności ośrodków asocjacyjnych
napisał/a: sitak23 2009-04-27 02:58
proste pytanie , a od czego jest padaczka alkoholowa , alkohol w duzych ilosciach rozwala mózg , przekazniki w nim.
mozna pic , ale z umiarem !!!!!!
napisał/a: misiek29 2009-05-15 23:28